Câteva confesiuni

Tuturor celor care mi-au facut onoarea să–mi scrie, câteva confesiuni:
1. am intrat în această campanie convins fiind că pot aduce o viziune nouă privind administrarea unui mare oraş european. Nu, nu am fost naiv. Întotdeauna cred cu tărie în proiectele pe care mi le asum oricâte piedici – reale sau inventate – se conturează. Dar probabil că încă nu a venit timpul meu. Oricum este fascinant să afli că pe noi, bucureştenii ne interesează foarte puţin, aproape deloc, dacă cineva dintre cei care candidează are ceva de oferit cu bunăcredinţă.
2. am subevaluat nivelul ghemului de interese, cuantificabil în miliarde de euro, care pluteşte ca un nor negru peste administrarea Bucureştiului şi a împrejurimilor acestuia. Treptat afli că semnificaţia postului de Primar General o depăşeşte chiar pe aceea de Preşedinte al ţării sau de Prim-Ministru. După aceea îţi faci propria evaluare şi te pregăteşti pentru asumarea consecinţelor gestului tău politic.
3. sunt multe comentarii privind sprijinul pe care l-am primit din partea partidului, dar vă asigur că cea mai mare preocupare pe care am generat-o în cercurile “iniţiaţilor”din Bucureşti şi nu numai, a apărut atunci când am spus că:
• voi dărâma măcar câteva construcţii ilegale – dintre cele semnificative şi scumpe – din centrul Bucureştiului;
• voi cere explicaţii celor care au aprobat edificarea hipermarket-urilor sub titulatura hoaţă de ”mall-uri de magazine” pentru a eluda legea românească şi Directiva UE;
• voi face gratuită orice parcare pe spaţiul public;
• voi publica pe site-ul Primăriei contractele încheiate în ultimii zece ani de Primăria Capitalei.
Nu fac pe eroul DAR EXACT AŞA AŞ FI PROCEDAT DACĂ AŞ FI CÂŞTIGAT. Multă lume mi-a atras atenţia că am greşit cu atât mai mult cu cât nici unul dintre ceilalţi candidaţi nu a spus aşa ceva. Ei ştiau de ce, iar eu nu !!!
4. EU CHIAR NU CRED CĂ POLITICA SE FACE FĂRĂ CARACTER cu preţul de a fi înjurat şi abordat cu suficienţă şi simplism de către oricine. Am fost întrebat de sute de ori de la moderatorii tv la oamenii din pieţe şi parcuri, pe stradă sau în fabrici “Ce veţi face?” şi m-am mirat că la răspunsul meu “Voi aplica legea” scepticismul continua să se manifeste. Nu aveam un mesaj de genul. “Vin la Capitală cu oamenii mei şi câteva proiecte şi ne înţelegem noi la împărţirea profitului”. Pe acest tip de mesaj s-au câştigat sute de mii de voturi în ţară. Cine nu crede să verifice !!!

(Va urma)

31 răspunsuri to “Câteva confesiuni”

  1. membrupsd Says:

    Nu am putut sa va votez, v-am urmarit toata campania de la nominalizare pana ieri si nu am sa va spun decat:
    FELICITARI, FELICITARI, FELICITARI

  2. alexandru petria Says:

    http://realiatealuipetria.blogspot.com/2008/06/cristian-diaconescu-devoaleaz-amorul.html

  3. Darius Says:

    Trist, dar foarte adevarat ce spuneti. Din pacate cam asa este peste tot in Romania. Oamenii buni sunt tinuti pe tusa. Eu zic sa nu va lasati si sa o tineti tot asa, poate poate ceva se va schimba, in timp.

  4. tallis Says:

    Aceasta campanie electorala, chiar daca v-a lasat cu cicatrici nu consider ca a fost un esec. Din contra, locul trei in Bucuresti nu constituie un esec, ci o promisiune pentru mai mult si mai bine intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat…In plus „ce nu te omoara, te face mai puternic”, iar genul asta de riscuri si le asuma cei care fac pionierat.
    Dumneavoastra, sunteti un deschizator de drumuri pentru ca sunteti unul dintre putinii politicieni care lupta in favoarea responsabilizarii clasei politice, atunci cand chiar si electoratul si-a pierdut speranta ca aceasta responzabilizare poate fi mai mult decat o himera. Sunteti, la momentul actual, printre putinii „elitisti” din politica romaneasca. Sa nu va schimbati!
    Inca o data felicitari pentru rezultatele de la alegeri!
    V-am sustinut, va voi sustine in continuare pentru ca, socant, dar adevarat , chiar MERITATi! Stiu, ca atunci cand va acord votul cineva acolo ma reprezinta pe mine, nu propriile interese politice sau pecuniare.

  5. mirelateodorescu Says:

    Sunt destul de putini cei care vor sa auda „Voi aplica legea” pentru ca pentru ei acest lucru ar fi sfarsitul. Ati fi fost destul de incomod si lumea (un procent destul de mare) nu asta vrea sa auda de la conducatori. Mai avem mult de lucru cu electoratul care doreste un liberalism foarte social democrat de genul ce-i al meu este numai al meu dar ce-i al altora sa fie si al meu.

  6. Incearcare de fraudare a alegerilor la nivelul sectorului 3 Says:

    […] cristi sutu, sorin platon, moshe mordechai, nasii, adrian boioglu, ludovic orban, cozmin gusa, cristi diaconescu, dan dumitrescu, alexandru […]

  7. Roxana Iordache Says:

    Stimate domnule Cristian Diaconescu,
    Aşa cum v-am mai scris, înainte de primul tur. Eşecul din aceste alegeri este similar celui în urma căruia domnul Mircea Geoană avea să devină preşedintele PSD. Toate cele bune!

  8. Cetateanul Turmentat de "idei politice" ! Says:

    Cu cel mai mare RESPECT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Cetateanul Turmentat „Agamemnon Dandanache”, moder (2008-06-13)
    Mesajul ”Cetateanului Turmentat” de Idei Politice (la lucruri si fapte ce ar trebui sa fie APLICATE – Primaria Municipiului Bucuresti !!!) nu de bautura alcoolica … Agamemnon Dandanache …. alegatorul anului 2008, personaj ”modern” al lui I.L.Caragiale, recviem … I.L.Caragiale !!!! Subiectul analizei ce urmeaza este in urma confruntarii politico-ideologico-zero la APLICARE (din partea unui candidat), adica la cel doare intradevar pe bucurestean daca mai are putere sa gandeasca !!, ca un strict necesar de dorinta ca cetatean alegator al Bucurestilor …. !!!! Confruntarea celor doua ”lumi” (ca gandire) de la PROTV … 12.06.2008 !! Probleme: 1. concret, cetateanul nu a inteles nimic, daca nu a fost atent si inteles toata emisiunea si la mesajul pe care ea ”saraca” si-a dorit sa-l transmita, intre manifertari suburbane ale unor galerii ”fotbalistico-politice” …. (tin sa amintesc ca cea a candidatului V. Blaga a fost mult mai decenta … precum si a sustinatorilor adversi Catalin Crisan, Victor Ponta, Mihai Constantinescu si cate odata chiar si Crin Antonescu) … Ha ! Ha ! cata ignoranta pe lucruri si fapte ADEVARATE ale tot prostului (nici macar ignorant ca definitie intelectuala) de alegator-cetatean bucurestean ! ; 2. programe, analize, proiecte … au fost puse in planul al doilea … nu de catre toti ”aplaudacii” si a candidatilor, dupa parea mea (strict a mea !) nu si a candidatului V.Blaga; 3. toata condescendenta fata de Dl Prof.Univ.Medic Dr. Sorin Oprescu care prin declaratii este un om de stanga (dar in realitate nu , precum cele spuse de adevaratul om politic – cu cea mai mare stima din partea mea !!! – Dl. Cristian Diaconesu, care, de altfel se referea la fel ptr. ambii candidati !! ), un om deosebit de carismatic, democrat, independent si –aparent- sociabil, dar la punctul 2 al problemelor a fost …. numai carismatic ! candidatul V.Blaga a fost exact, aplicat si precis in solutii chiar robotizat in gandire (asta este necesar Bucurestiului in prezentul contemporan !!!); 4. eu ca cetatean alegator (eu personal) fiind un liberal- social democrat ! nu prin nastere si aparteneta familiala ci prin gandire !!!!!, imi doresc un primar APLICAT si care sa-mi propuna proiecte reale, care sa-mi imbunatateasca traiul ! ; 5. nu ma intereseaza aspecte ca: mineriade, cine a facut … cine a furat mai mult sau mai putin … cine a dres …. cine …. etc. …. (timpul este ireversibil ! Nu ! dar nu si ale pedepselor lui Dumnezeu, care nu are calitatea de-a fi IPOCRIT ! sper ! in privinta asta am multe alte puncte proprii de vedere, dar nu face obiectul analizei pe care mi-am propus-o !) vreau de acum incolo sa-mi fie mai BINE ! ; 6. pana acum va placut ”gargara” mea filozofico-politica (fara aplicatie !) …. sunt convins ca NU ! am inceput astfel spre a va face atenti in a avea dorinta sa va informati la ce va asteapta CONCRET, la lucruri si fapte ce vi se spun ca se vor realiza !!!! si daca nu vor fi respectate … exista DEMISIA DE ONOARE !!! din partea celor ce vi le-au promis, monitorizati in timp totul ! . Concluzia mea: 1. Voi vota cu cel ce imi satisface dorinta-mi de-a imi arata CONCRET ce va face, pentru ca asa pot ca cetatean alegator din Bucuresti sa-i reproses si sa-l taxes pe candidatul – primar (chiar si in interiorul mandatului de primar !!!!!!!!!!!!!! ) in timp ce pe cel care nu mi-a dat proiecte concrete cu termene, nu am motivatia logica sa-l monitorizez ca cetatean al Bucurestiului. Chiar mai mult, poate in timp sa-mi spuna ”ce ti-am promis eu ca, CANDIDAT la primarie …. ” si spun eu, ca alegator, … mi-ai spus vorbe FRUMOASE care imi alinau sufletul …. dar fapte ……. !?; 2. M-am informat f.f.f. bine asupra proiectelor propuse si realizarea lor, le voi urmari cu multa ATENTIE in eventualitatea punerii lor in aplicare ! (ma refer la ambii candidati !); 3. Sper (nu neaparat si necesar !) ca ati sesizat concluzia trasa de catre mine – alegator al viitorului Primar General al Bucurestilor -, in urma argumentelor prezentate si anume ca il voi vota pe candidatul Vasile Blaga (repet, datorita argumentelor pe care vi le-am enumerat !); 4. Si cel mai important fapt, este ca nu mai vreau sa dau un vot politic in acest caz (aceasta situatie ! Primar General Primaria Bucurestilor !), vreau sa dau un vot celui ce vine cu proiecte CONCRETE, dar care sa ma si capaciteze ! Repet daca cetatenii Bucurestiului il vor vota pe cel care vine cu proiecte ferme si realizabile (sau pe oricare dintre ei !!), in orice situatie voi fi printre primii critici in nerealizari, voi monitoriza TOTUL si ii voi cere eu personal, PUBLIC si documentat, demisia de ONOARE !! 5. Fiind spuse acestea, va rog in orice situatie si pe oricine veti vota, in ziua de duminica 15 iunie 2008, VENITI la VOT, pentru a nu regreta in timp !!!!!!! Cu stima si multumesc, ”Cetateanul Turmentat” PS. Sa-mi scuzati aparenta lipsa de seriozitate, in realitate fiind de-o seriozitate care imi este reprosata chiar de membrii familiei mele … , dar am incercat si eu sa ma incadrez TRENDULUI …. de a vorbi serios … glumind !

  9. Ichim Says:

    Domnule Diaconescu,

    Felicitari pentru prestatia din campanie – date fiind circumstantele – si, oricat de nebuneasca ni se pare noua / mie si familiei mele / ideea, va anuntam ca noi credem ca puteti fi un presedinte al Romaniei pe cinste. Evident, daca si cinducerea atat de des neinspiratului PSD ar avea o minte indeajuns de larga sa-si imagineze si asa ceva.
    In rest, cele bune.

  10. ion adrian Says:

    Sunt de acord cu Roxana Iordache, doar ca eu il asociez si pe Ludovic Orban unei evaluari de acest tip.

  11. alexandru petria Says:

    … şi urmarea postării nu mai vine….

  12. Gabriela Savitsky Says:

    Aşteptăm să ne scrieţi. Noi chiar vă respectăm, indiferent de „strategia” pe care unii dintre noi – cu studii de specialitate – am înţeles-o. Sunteţi un social-democrat de vocaţie, e drept, cu măsura şi bunul-simţ care au devenit păguboase în epoca asta… Daar epocile trec, oamenii de valoare rămân. Şi e nevoie întotdeauna de ei.

  13. alexandru petria Says:

    Şi-o să vină în viitoarea campanie electorală?

  14. Monitoring Media Says:

    http://www.monitoring.ro – gasiti aici transcripturile stirilor, emisiunilor si conferintelor de presa difuzate de posturile de radio si televiziune precum si opiniile politicienilor despre subiectele zilei

  15. Ioana Ilie Says:

    Catre Parchete

    (toate, y compris DNA- sunt expert parlamentar si, in aceasta calitate, sigur prezint interes)

    Declar ca posed in Bucuresti, strada Turbinei nr. 23 (Cartier Floreasaca), sub partea din spate a casei, un spatiu bine fortificat, zidit, boltit, inalt de trei metri si mai bine, in suprafata de cca. 30 m.p., impartit in doua incaperi inegale.

    Usa de la intrarea in respectivul spatiu subteran si cea care delimiteaza incaperile sunt metalice.

    Precizez ca nu am mentionat spatiul cu pricina, ca atare, in declaratia mea de avere actualizata, conform legii, anul acesta si depusa (daca nu ma insel) in 12 iunie 2008.

    L-am omis si in declaratia precedenta.

    Rog sa fiu investigata sub aspectul savarsirii infractiunii corespunzatoare detinerii de pivnita cu usa/usi metalica/metalice si ziduri groase de peste jumatate de metru fara a declara ca, astfel, sunt posesoare de buncar (las la latitudinea dumneavoastra, stimari domni procurori, incadrarea legala).

    Rog insistent sa fiu admisa in cercul select al posesorilor de buncar din care face parte Adrian Nastase, de care sunt foarte atasata.

    Cu stima,

    Ioana Ilie

  16. alexandru petria Says:

    V-am lepşuit http://realiatealuipetria.blogspot.com/2008/06/secesiune-ne-pregtim-s-declarm.html

  17. ANASTASIA Says:

    LA MULTI ANI!!!!!!!!!!!!

  18. bucuresteanca Says:

    Articolul dvs. din ziarul Jurnalul National de azi, mi-a adus aminte de o poezie de Baconski care parca va este dedicata:

    Imn catre necunoscuti

    Am trait intotdeuna printre oameni umili,
    Necunoscuti si mereu contopiti in multime,
    Mari si mici, veseli si tristi, urati si frumosi,
    Cutezatori si vesnic nelinistiti ca plopii,
    Cu pieptul larg intampinand furtunile,
    Sau melancolici visand la pierdutele umbre,
    Dormitand intre vaga parere de rau
    Pentru cele ce n-au fost sa fie
    Si calmele sperante viitoare.
    ……..
    Am trait intotdeuna printre oameni umili,
    Cei care-nalta orase si schimba temeliile lumii –
    Dupa ei vesnic umbla vantul si ploaia
    Sarutandu-le urmele. Cu funtea inclinata,
    In fata lor marturisindu-mi darul,
    Nu strig cuvinte goale, ci-as vrea sa-i simt trecand
    Prin visul meu ca printr-un camp deschis
    Cu neinsalatoare orizonturi,
    Sa treaca mereu chiar daca nu-si vor da seama
    Ca merg printr-un tinut ce le apartine.
    Numele meu sa treaca intreg asupra lor,
    Sa raman ca fantana pierduta in ses,
    Pe care nu stii niciodata cine-a zidit-o,
    Singura intre cativa ulmi ori salcami,
    La rascrucile vremii…..
    Si ma intorc mereu pe unde-am fost,
    Printre cei fara nume,
    Si singur ma confund cu fiecare.

    LA MULTI ANI dle. DIACONESCU !

    Va urez sa ramineti mereu acelasi OM care „se incapatineaza sa creada in valori si principii…”

  19. Andrei Balan Says:

    Domnule Vice Presedinte va rog sa cititi daca aveti timp ceea ce am relatat pe blogul meu.Stiu ca nu are nici o legatura cu subiectul la care comentez , insa este singura modalitate de a comunica.Este legat de PSD sector 6 si in special de tinerii studenti cum sunt tratati.Tineri care v-au sprijinit in campania electorala.
    Va multumesc !
    Cu stima,
    Andrei Balan

    http://balanandrei.wordpress.com/

  20. SorinPLATON Says:

    „Pe rampa sau pe panta” ca sa fim in ton cu muzica coruptiei din randurile militziei „circulatie”, chiar daca nu si in legatura directa?!… 🙂

    Blaga in dizgratie!

  21. faracianura Says:

    Domnule Diaconescu,

    Dumneavoastra si partidul din care faceti parte, v-ati declarat sprijinul pentru proiectul de interzicere a cianurilor in minerit. Asta in toamna anului trecut. Moment dupa care tot prin diligenta colegilor d-voastra proiectului i-au fost aduse amendamente care modificau substanta lui si respectiv a fost ingropat in sertarul comisiei de industrii condusa de Iulian Iancu…Multi dintre cei care suntem preocupati de protejarea mediului in Romania am dori sa stim cu mai mare certitudine daca PSD va sprijini in continuare proiectul de interzicere a cianurilor in mineritul aurifer; daca deputatii sai vor renunta la echivoc si vor contribui la promovarea acestui proiect in Camera Deputatilor.

  22. SorinPLATON Says:

    Notiune de „grup” intr-un partid trebuie sa inceteze.

    Furtuna in paharul cu iaurt social-democrat

    1=

  23. SorinPLATON Says:

    O problema nationala de maxima gravitate…din comanda de 35 de bucati pe Romania, de la lansarea reprezentantei, FERRARI a reusit sa onoreze doar 15 unitati (a cate 200000 E media fiecare)… Va dati dvs seama ce tragedie?…

    O problema nationala de maxima gravitate…

  24. SorinPLATON Says:

    „Grupul de la Cluj” cauta sa fie reconfirmat in functii via usa din dos…

    Zbor deasupra unui cuib de gugustiuci deplumati (de Cluj)

    1=

  25. Vazu Says:

    @Ioana Ilie

    Ce Doamne-iarta-ma expert parlamentar are si isi mai si declara simpatiile politice in spatiu public????? Intr-un parlament decent dosarul domnitei era la portar.

  26. ion adrian Says:

    Dle Diaconescu,
    Va multumesc ca dupa ce ati tinut doua zile la moderat un articol l-ati cenzurat macar nu-l mai vad asteptand in mod ipocrit la moderare.
    Totusi colegul si fostul poate siactual priete dl V. Dancu nu a facut acest lucru.

  27. ion adrian Says:

    Si sper ca asta o sa iasa si va fi publicat fiind doar o stire de ziar care se refera la dvs, adica la pozitia dvs fata de candidatura celor anchetati penal, respectiv si citez:

    In urma Biroului Permanent National PSD, Cristian Diaconescu a declarat ca inscrierea candidaturilor membrilor partidului care sunt anchetati penal va fi judecata de la caz la caz adaugand ca reperele de desemnare a candidaturilor nu vor fi foarte rigide

    http://www.ziare.com/Membrii_PSD_anchetati_penal_pot_candida_pentru_Parlament_de_la_caz_la_caz-357187.html

  28. Andrei Cida Says:

    Sunt membru psd nu de mult timp,dar am observat ca in cadrul partidului pe perioada electorala ,persoanele care urmau sa va sustina erau complet la locul nepotrivit ,sustinere lor venind atat timp cat primeau parte materiala din partea partidului…Ok si intrebarea vine:daca nu primeau nimic se duceau la alt patid?cu sigurantza ,da.Ceea ce as dori sa mentionez e ca daca nu exista oameni loiali in spate nu se poate face nimic,deci propun ca mai intai sa vedeti cine va sustine si ce face pt a va sustine iar mai apoi sa va aruncati in lupta electorala…Oricum dumneavoastra domnule Cristian Diaconescu ramaneti primar al capitalei in inimile multor persoane dar mai ales a mea.Va salut cu respect

  29. ion adrian Says:

    Ce se intampla , am devenit persona non grata?

  30. ion adrian Says:

    Spun asta ptr ca ieri mi s-a raspuns cu „discarded” ceea ce inseamna banare totala si persona non grata?

  31. Politica TV Says:

    Cei buni sunt de multe ori tinuti pe dinafara, asa e. Insa daca faceti pe`a eroul acum si spuneti ca ati fi facut aia si aia.. O sa ramaneti pe tusa. Mai bine pregatiti`va pentru viitoarele alegeri, si poate schimbati si partidul. S`a vazut cat de mult v`a sustinut 😉

Lasă un comentariu